Reisverslag 7: Afscheid in Providence - Reisverslag uit Rhode Island, Verenigde Staten van Freek Lamberts - WaarBenJij.nu Reisverslag 7: Afscheid in Providence - Reisverslag uit Rhode Island, Verenigde Staten van Freek Lamberts - WaarBenJij.nu

Reisverslag 7: Afscheid in Providence

Door: Freek Lamberts

Blijf op de hoogte en volg Freek

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Rhode Island

Vandaag was onze laatste dag in het mooie Providence in de staat Rhode Island. In de ochtend deden we een pick me up samen met de leerlingen van verschillende advisory groepen. Deze pick me up was bedoeld om ons te activeren, maar ook om ons, de Dutchies, gedag te zeggen. Jamie, een advisor van een andere advisory groep had een leuke pick me up bedacht, namelijk chair dancing….. oftewel stoelendans! Leraren, leerlingen en Nederlanders stonden door elkaar heen, klaar om de ultieme prijs te pakken, de laatste stoel. Het ging allemaal gelijk op en iedereen die niet mee deed of was afgevallen riep de nog lopende mensen hard toe. Mijn advisor Tim van de vorige dagen moedigde iedereen op luidruchtige wijze aan. De hele verdieping was helemaal fired up en klaar om aan de slag te gaan. Owja, en een Nederlander had gewonnen natuurlijk, kan ook niet anders 

Nadat we de pick me up hadden gedaan gingen we terug naar de kleine advisory lokalen en heb ik aan alle leerlingen verteld dat ik die middag naar Philadelphia zou gaan. De reactie die ik daarop kreeg van de leerlingen was heel lief en raakte me echt. Elizabeth riep dat ik dan maar na Philadelphia terug moest komen en Nate bood me meteen al een slaapplek aan. Tijdens mijn 'afscheidsspeech' heb ik hem wel drie keer horen zeggen: "Freek, my man. He is the best".
Deze simpele dingen gaven en geven me een enorm goed gevoel. Enjoy the little things, toch?

Ik zou echter niet weggaan zonder ze iets praktisch te geven waar ze thuis en op school gebruik van zouden kunnen maken. Daarom hadden we via school USB sticks en potloden geregeld voor de leerlingen en voor de advisors nog eens een SiNTLUCAS tasje met een pen en een (vouw)kunstwerk dat door één van onze MBO studenten is ontwikkeld. Ze waren hier ongelooflijk blij mee en bedankten mij allemaal hartelijk.

Overigens, Nate die gister een jobinterview had waar Tim hem naartoe moest brengen? Die ging zo goed dat ze hem een schaduwdag geven, waar hij een hele dag mee mag lopen met een mentor. Je had die jongen moeten zien stralen toen hij me dit vertelde. Werkelijk waar prachtig om te zien!

Met een dubbel gevoel verlaat ik het klaslokaal na Tim en zijn groep nog een laatste keer gedag te hebben gezegd. Jamie begeleidt me naar beneden toe en geeft me nog even snel een afscheidsknuffel. Hopelijk zien we elkaar nog eens, zegt ze.

Dan op naar de workshops die aan de gang zijn. Ik heb er voor twee gekozen; De LTI workshop en de Entrepreneurship workshop. In de entrepreneurship workshop krijg ik een rondleiding door het speciale schoolgebouw dat bedoeld is voor leerlingen die een eigen bedrijf willen opstarten. Dit leek me een slimme workshop om te kiezen vanwege het feit dat we op het SiNTLUCAS willen beginnen met een soortgelijk concept, genaamd Goodcompanies. En wees maar gerust Anke, ik heb een lading aan papieren en informatie mee, inclusief een visitekaartje van de directrice die je gerust mag bellen en mailen.

Na deze zeer interessante workshop ging ik verder naar de volgende toe, die van de LTI's. Dit was echter helaas meer gericht op de scholen die al hiermee werkten, niet echt iets voor mij dus. Reken daar het feit bij op dat ik nog niet één avond voor 12 uur ben gaan slapen, een hele drukke agenda met veel nieuwe indrukken en een afkeer voor koffie, dan heb je een bobblehead Freekje. Erg blij dus dat de workshop niet heel lang meer duurde en we daarna verder gingen met het bespreken van onze bevinden met je eigen collega's. Inge kreeg me weer een wakker en wij hebben dan ook een mooi lijstje opgesteld met wat we mee zouden kunnen nemen naar Nederland toe.

Nu zit ik lekker relaxt in de trein dit stuk te typen en ga ik de laptop zo uitzetten, want ik kan elk uurtje met slaap gebruiken. Jullie allemaal welterusten en tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Ik ben docent aan het SiNTLUCAS in Eindhoven. Samen met mijn collega Inge Fransen ga ik met de KPC groep kijken naar een bepaalde onderwijsmethode genaamd Big Picture Learning. Tijdens deze reis verwachten we vele dingen te zien, te doen, maar vooral ook te leren. Deze ervaringen en vondsten wil ik graag met anderen delen, vandaar dit reisblog.

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 4351

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 03 Mei 2014

SiNTLUCAS Big Picture Learning

Landen bezocht: