Reisverslag 2: De vliegreis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Freek Lamberts - WaarBenJij.nu Reisverslag 2: De vliegreis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Freek Lamberts - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2: De vliegreis

Door: Freek Lamberts

Blijf op de hoogte en volg Freek

28 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Tijdens het schrijven van dit deel van het verslag is het al 3:20 Nederlandse tijd. Toch wel wat later dan gepland, want we hadden zowaar vertraging vandaag… wel 3,5 uur… bij de KLM!? Inge en ik begrepen het ook niet helemaal. Achja, bekijk het van de zonnige kant, om 4 uur pizza gaan eten is niet geheel onbekend voor ons beiden.

Gelukkig ging de vliegreis zelf wel erg goed, op wat turbulentie na dan. Je kan veel zeggen over die vertraging, maar de service was echt top! Kreeg zowaar ook een avondmaaltijd die nog erg goed te eten was, met ijsje als toetje. En daar wordt Freekje blij van.

Voor de rest was de dag niet heel spannend. Wat films gekeken in het vliegtuig en natuurlijk goed op de waarschuwingen van ons mam gelet. Want ja Freek, met die agenten daar moet je echt niet dollen! Ze vroegen ook netjes aan Inge of ze op me wilde letten in New York. Raar, dat vroegen haar ouders ook aan mij… Denk dan toch dat Inge hier een grotere rol in gaat krijgen dan ik 

Het welkomstdiner: om 5:30 geschreven
Het welkomstdiner was in een mooi Italiaanse restaurant waar we meteen te maken kregen met de grootte van Amerikaanse porties. Als je met 8 man geen drie pizza's, twee aperitiefjes en drie schalen met salade op kan krijgen (voor de helft) weet je dat er teveel is om op te eten.

Alles heerlijk bereid, dat zeker. Maar de grote kan met cola deed mij wel doen geloven dat ze hier iets minder duur doen met de drankjes. Althans, dat dacht ik. Totdat één van de tafelgenoten een biertje moest afrekenen à 6,50 dollar… Komt dat misschien omdat het hotel nog geen 500 meter van Times Square af ligt?

Want de ligging is echt fantastisch. Hartje Manhattan met Times Square op loopafstand. Na van kamer te hebben gewisseld met Inge zit ik nu ook meteen 10 hoog. Leuk uitzicht heb ik dus zeker! Dat bewijzen de foto's ook natuurlijk. Nog even relaxen en dan zo een wandeling richting Times Square doen. Kijken of het echt zo overweldigend is. En hopelijk daarna nog een lekker drankje in een kroegje. Dat hebben we wel verdiend volgens mij.

Om 7:15 geschreven.
Nou, dat was een leuk kroegje zeg! Wel heerlijk duur bier. 23 dollar voor 1 Guinness en 2 palmpjes. Volgens mij zat er goud in het bier. Maar dat weerhoud me niet om ten volle te genieten van de prachtige dingen die de stad New York te bieden heeft. Times Square is prachtig rond deze tijd van de dag, en zelfs de regen deert niet. Dat weergeeft de stad New York op een totaal andere manier dan normaal.

Voor deze dag is het lekker over en uit. Morgen weer vroeg op om er flink tegenaan te gaan en er wat van te maken! :D

  • 02 Mei 2014 - 17:01

    Han:

    Ik ben net terug van mijn reis in Frankrijk door de Normandie. Nu je verslagen lezen. Ik zie dat je onze groothoeklens reeds goed gebruikt amigo.
    grtz Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Ik ben docent aan het SiNTLUCAS in Eindhoven. Samen met mijn collega Inge Fransen ga ik met de KPC groep kijken naar een bepaalde onderwijsmethode genaamd Big Picture Learning. Tijdens deze reis verwachten we vele dingen te zien, te doen, maar vooral ook te leren. Deze ervaringen en vondsten wil ik graag met anderen delen, vandaar dit reisblog.

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 4365

Voorgaande reizen:

25 April 2014 - 03 Mei 2014

SiNTLUCAS Big Picture Learning

Landen bezocht: